آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی ,آموزش گرامر انگلیسی , مکالمه انگلیسی, اصطلاح , لغت , تست , سرگرمی , ضرب المثل, شعر , داستان , نکته ها ی مهم , و اخبار جالب..

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی ,آموزش گرامر انگلیسی , مکالمه انگلیسی, اصطلاح , لغت , تست , سرگرمی , ضرب المثل, شعر , داستان , نکته ها ی مهم , و اخبار جالب..

مکالمه

سلام.چند تا نکته را باید امروز روشن کنم.اول از دوستان عزیزی که لطف میکنن نظرهایشون را بیان میکنن کمال تشکر رو دارم.نظرات شما عزیزان باعث پیشرفت کار میشه.دوم-آقا من نمیدونم شما دوست عزیزی که از وبلاگ من بازدید میکنید در چه سطحی قرار دارید؟؟؟؟ بعضی ها تازه انگلیسی را شروع کردند بعضی تا سطح متوسط اطلاعات دارن.خب به من حق بدین.من هم همه چی مینویسم.میخوام مخاطبم که

میتونه از هر سطحی باشه کمال استفاده رو کنه.خب نظر بدین.

حالا بریم دنبال درس تازه. وقتی میرین داروخانه جهت تهیه دارو یا گرفتن نسخه و ... چی میگین؟؟؟

 

 

A: Can I help you?

B: Yes, thank you. I have a terrible headache.

A: How long have you had it?

B: about two or three hours.

A: Well, try these pills. Take two every day four hours.

B: Thank you very much.

A: You’re welcome.

شخصی به داروخانه مراجعه میکنه و به پزشک داروخانه میگه که سردرد شدیدی داره. پزشک از او میپرسه که چه مدت است که این سردرد را داره و او پاسخ میده که حدوداً دو سه ساعت است که سر درد داره و پزشک میگه این قرص ها رو امتحان کنه و هر روز هر چهار ساعت یکبار

دوتا از آنها رو استفاده کنه. اون شخص تشکر میکنه و پزشک میگه خواهش میکنم.

 

 

یه نکته خیلی مهم: در انگلیسی برای اینکه بگیم دارو خوردن فقط یک فعل داریم: take medicine, pill,…


شخصی به داروخانه مراجعه میکنه جهت پیچیدن نسخه. پزشک داروخانه میپرسه که آیا میخواد منتظر بمونه یا نه. و اون میپرسه چقدر طول خواهد کشید که داروهاش آماده بشه و پزشک میگه حدوداً بیست دقیقه. اون شخص میگه باشه من بر میگردم و پزشک میگه باشه. دوباره اون شخص میپرسه آیا الان باید بپردازه یا وقتی که بر میگرده بپردازه و پزشک میگه وقتی برای بردن داروها بر میگرده پرداخت کنه.

C: could you fill this prescription, please?

D: sure. Do you want to wait?

C: how long will it take?

D: it’ll be ready in about twenty minutes.

C: all right. I’ll come back later.

D: all right. It’ll be waiting.

C: should I pay now or later?

D: later will be fine.

آموزش اصطلاح های زبان انگلیسی

آموزش اصطلاح های زبان انگلیسی

 

Keep up with the joneses چشم و هم چشمی کردن

Knock sth down چوب حراج به چیزی زدن

The miles of God grind slowly (but they grind exceeding small) چوب خدا صدا ندارد

Put a spoke in sb’s wheel چوب لای چرخ کسی گذاشتن

Cry wolf چوپان دروغگو

 Tit for tat چیزی که عوض ندارد گله ندارد. ( این به اون در)

What’s cooking? چه کاسه ای زیر نیم کاسه است

Accidents can happen حادثه خبر نمیکند

Account for حساب پس دادن

Sweet nothing حرف های صد من یه غاز